mandag 17. august 2009

Om Aspect og England.

Siste inlegg skal bare være et overblikk over mitt år i England, og hvordan Aspect som organisasjon har vært i forhold til meg og de problemene jeg har hatt.

Når du skal på utveksling er vel det du tenker mest på kanskje familien du kommer til. I løpet av mitt år i England har jeg hatt 3 familier. Første familien bodde jeg hos i 5 måneder før jeg flyttet ut etter jul da deres alkoholproblemer ble for ubehagelige å takle. Andre familien bodde jeg hos i 3 måneder men da vertsmor gjentatte ganger gikk berserk b.la fordi sengeteppet lå feil vei ble jeg altså kastet ut. Siste familien ble jeg boende hos resten av oppholdet mitt - 2 måneder. Denne familien var herlig, men ikke egnet fordi de ikke hadde plass (bodde sammen med en annen norsk student på søsterens rom og søsteren flyttet inn til foreldrene). Dette er altså ikke en familie som Aspect kunne komme til å bruke til andre studenter.
Gjennom året mitt i utlandet og de problemene jeg har hatt har støtten fra Aspect vært minimal, jeg følte overhodet ikke jeg kunne stole på områderepresentanten min og snakket kanskje med henne maks 5 ganger i løpet av året. Dette er noe flere andre har påpekt og jeg vet at i løpet av dette året har det vært minst 10 andre studenter som har byttet familier.
Bortsett fra dette har jeg hatt et flott år, og jeg skriver ikke denne innlegget for å skremme bort noen. Det å reise til utlandet er en kjempe opplevelse og en flott erfaring. Jeg vet bare at jeg skulle ønske noen hadde innformert meg mer personlig om organisasjoner før jeg valgte hvilken, og derfor skriver jeg dette nå.
Er du utvekslingsstudent og har spørsmål er det bare å ta kontakt:
hanna_harbitz@hotmail.com

Ingen kommentarer: